Do you have adblock enabled?
If you can read this, either the style sheet didn't load or you have an older browser that doesn't support style sheets. Try clearing your browser cache and refreshing the page.

(AARP)   AARP lists 25 essential albums. Surprisingly awesome, surprisingly Pat Boone free, not surprisingly a slideshow   (aarp.org) divider line 70
    More: Cool  
•       •       •

3243 clicks; posted to Entertainment » on 08 Jul 2014 at 5:16 PM (47 weeks ago)   |  Favorite    |   share:  Share on Twitter share via Email Share on Facebook   more»



70 Comments   (+0 »)
   
View Voting Results: Smartest and Funniest

First | « | 1 | 2 | » | Last | Show all
 
2014-07-08 02:06:33 PM  
'Showcase' Patsy Cline, 1961
'Modern Sounds in Country and Western Music' Ray Charles, 1962
'Highway 61 Revisited' Bob Dylan, 1965
'Rubber Soul' The Beatles, 1965
'Pet Sounds' The Beach Boys, 1966
'The Temptations - Greatest Hits' The Temptations, 1966
'Are You Experienced?' The Jimi Hendrix Experience, 1967
'Lady Soul' Aretha Franklin, 1968
'Bridge Over Troubled Water' Simon and Garfunkel, 1970
'Sweet Baby James' James Taylor, 1970
'Déjà Vu' Crosby, Stills, Nash & Young, 1970
'Tapestry' Carole King, 1971
'Sticky Fingers' The Rolling Stones, 1971
'What's Going On' Marvin Gaye, 1971
'Blue' Joni Mitchell, 1971
'American Pie' Don McLean, 1971
'Goodbye Yellow Brick Road' Elton John, 1973
'Born to Run' Bruce Springsteen, 1975
'Hotel California' The Eagles, 1976
'Rumours' Fleetwood Mac, 1977
'The Stranger' Billy Joel, 1977
'Stardust' Willie Nelson, 1978
'Thriller' Michael Jackson, 1982
'Full Moon Fever' Tom Petty, 1989
'At the Close of a Century' Stevie Wonder, 1999
 
2014-07-08 02:17:46 PM  
AARP has it's own fark icon? how long have I been on this site?
 
2014-07-08 02:25:42 PM  
None of those artists used Auto tune. List fails.
 
2014-07-08 02:54:31 PM  
Big dead spot in the list from 1983-1988.  Thanks MTV.
 
2014-07-08 03:59:28 PM  
Sticky Fingers over Let It Bleed? Might make the whole list invalid.

Good call with Rubber Soul over Sgt. Pepper's, though.
 
ZAZ [TotalFark]
2014-07-08 04:10:04 PM  
Three hours ago I put my Tapestry CD into a box for indefinite storage.

No, I'm not ready to go on the cart just yet.
 
2014-07-08 04:17:19 PM  
That is actually not a bad list.
 
2014-07-08 04:17:37 PM  
AARP looks like it has no idea about any good music from after 1977 or so.


Which makes perfect sense, given that its focus is always going to be on baby boomers only
 
2014-07-08 04:23:35 PM  

vernonFL: That is actually not a bad list.


Indeed.

Although I'd take the Dennis Edwards-led Temptations over the David Ruffin era. So... Greatest Hits, vol. 2 for me.
 
2014-07-08 05:21:09 PM  
Good enough list that I won't quibble, since they only list 25.
 
2014-07-08 05:22:37 PM  

jasonvatch: 'Full Moon Fever' Tom Petty, 1989


Yeah, no.

Damn the Torpedoes, sure.
Hard Promises, sure.
Overproduced Jeff Lyne crap, not on my watch.
 
2014-07-08 05:24:53 PM  

Uzzah: jasonvatch: 'Full Moon Fever' Tom Petty, 1989

Yeah, no.

Damn the Torpedoes, sure.
Hard Promises, sure.
Overproduced Jeff Lyne crap, not on my watch.


So, what you're saying is that you don't like that album, and if anyone tries to change your mind, you won't back down?
 
2014-07-08 05:25:37 PM  
I would have put Appetite For Destruction and Toys In The Attic on there, but otherwise, pretty solid list.
 
2014-07-08 05:32:16 PM  
I'mma gonna listen to this list sippin on mah Big Flats beer, rated highly by Consumer Reports.
 
2014-07-08 05:32:54 PM  

Gonz: Sticky Fingers over Let It Bleed? Might make the whole list invalid.

Good call with Rubber Soul over Sgt. Pepper's, though.


came here to say this.  got tickets to see mccartney next month.
 
2014-07-08 05:40:19 PM  
Sun Sessions by Elvis
Sly and the Family Stone Greatest Hits
Great 28 Chuck Berry
Surrealistic Pillow -- Jefferson Airplane
Saturday Night Fever Soundtrack
Cosmic Blues -- Janis Joplin and Big Brother (Fall 1968. Every dorm in the country was filled with this.)
The Doors
Meet the Beatles  (if you want what we listened to constantly, Meet the Beatles is the one.)
Out of Our Heads -- Rolling Stones . (Satisfaction was the summer of 1965)
 
2014-07-08 05:46:26 PM  

Gonz: Sticky Fingers over Let It Bleed?


I make that a toss-up, actually. And both are all-time greats.


Uzzah: Damn the Torpedoes, sure.
Hard Promises, sure.
Overproduced Jeff Lyne crap, not on my watch.


Well said. Bonus fact: you can fit both albums onto a single CD-R (if you still listen to full-size files on physical media).
 
2014-07-08 05:46:51 PM  
I expected Glen Miller and Count Basie
 
2014-07-08 05:47:48 PM  

Uzzah: jasonvatch: 'Full Moon Fever' Tom Petty, 1989

Yeah, no.

Damn the Torpedoes, sure.
Hard Promises, sure.
Overproduced Jeff Lyne crap, not on my watch.


Booo! Jeff Lynne is a genius!
 
2014-07-08 05:51:30 PM  

Uzzah: jasonvatch: 'Full Moon Fever' Tom Petty, 1989

Yeah, no.

Damn the Torpedoes, sure.
Hard Promises, sure.
Overproduced Jeff Lyne crap, not on my watch.


I would have accepted Wildflowers, if they wanted a late-period Petty album.
 
2014-07-08 05:51:35 PM  

ZAZ: Three hours ago I put my Tapestry CD into a box for indefinite storage.

No, I'm not ready to go on the cart just yet.


Heh. Just a few minutes ago I passed a storage place that had an ad for wine storage on their sign. Seemed like one of those "You know you have too much disposable income when..." things.
 
2014-07-08 05:52:18 PM  

Trainspotr: Uzzah: jasonvatch: 'Full Moon Fever' Tom Petty, 1989

Yeah, no.

Damn the Torpedoes, sure.
Hard Promises, sure.
Overproduced Jeff Lyne crap, not on my watch.

I would have accepted Wildflowers, if they wanted a late-period Petty album.


fark. That album turns 20 next year. I feel old now.
 
2014-07-08 06:00:03 PM  
FTA:

Uh, country music?! Though it didn't contain "Georgia on My Mind" - the song that would become his personal anthem - this oddly titled album debuted such Charles classics as "I Can't Stop Loving You" and "You Don't Know Me."

So, the person writing the capsule is not aware that the album was a collection of country and folk covers?
 
2014-07-08 06:00:59 PM  

Uzzah: jasonvatch: 'Full Moon Fever' Tom Petty, 1989

Yeah, no.

Damn the Torpedoes, sure.
Hard Promises, sure.
Overproduced Jeff Lyne crap, not on my watch.


Tom Petty greatest hits is the most Tom Petty definite album.
 
2014-07-08 06:01:59 PM  

Trainspotr: fark. That album turns 20 next year. I feel old now.


Well, it IS an AARP link....

/agrees that it's a pretty solid list
//looking at the date range though it's scary.  I could see the numbers climbing like a wave, a wave that's about to crash down up on me (just a couple years past official 'boomer' status)
 
2014-07-08 06:04:45 PM  
What no CCR?  Cosmo's Factory needs to be added.  And Pronounced 'Lĕh-'nérd 'Skin-'nérd - Lynyrd Skynyrd
 
2014-07-08 06:07:56 PM  

bighairyguy: Big dead spot in the list from 1983-1988.  Thanks MTV.


Candidates at least in the rock albums

U2 - The Joshua Tree
Guns n Roses - Appetite For Destruction
Van Halen - 1984
 
2014-07-08 06:13:42 PM  
Guess the AARP forgot the "Baby Boomer" generation ended with those born in 1964.

upload.wikimedia.org

upload.wikimedia.org

/Gen X-er here
//AARP list sux
///Filthy hippies
 
2014-07-08 06:20:47 PM  
Not all that surprising, given that AARP starts bombarding you through the mail once you turn fifty.  Looks like they just swiped a "Greatest" list from a 1980s copy of Rolling Stone, though; this skews toward those 60+ or so....
 
2014-07-08 06:21:03 PM  

mr0x: bighairyguy: Big dead spot in the list from 1983-1988.  Thanks MTV.

Candidates at least in the rock albums

U2 - The Joshua Tree
Guns n Roses - Appetite For Destruction
Van Halen - 1984


I kind of thought it would be:

Graceland
Brothers in Arms
Traveling wilburys
 
2014-07-08 06:33:15 PM  
How the hell did American Pie make the list?
 
2014-07-08 06:38:21 PM  

NeoCortex42: How the hell did American Pie make the list?


www.laweekly.com
 
2014-07-08 07:07:51 PM  
List fails for inclusion of Beatles and Elton John and exclusion of Roy Orbison, Elvis and Diana Ross and the Supremes
 
2014-07-08 07:13:06 PM  
As I get older (I'm just after Baby Boomers) I can't imagine not listening to some heavier rock until the day I die. I find it kind of funny to think about being 75 and listening to Tool or something. There's some rock on that list but generations before me were mostly into serious mellow oldies or even big band not quite the heavier rock of current generations.
 
2014-07-08 07:15:03 PM  

NeoCortex42: How the hell did American Pie make the list?


Have you ever listened to the rest of the record instead of the American Pie song? It is pretty damn good.
 
2014-07-08 07:22:19 PM  

FirstNationalBastard: Uzzah: jasonvatch: 'Full Moon Fever' Tom Petty, 1989

Yeah, no.

Damn the Torpedoes, sure.
Hard Promises, sure.
Overproduced Jeff Lyne crap, not on my watch.

So, what you're saying is that you don't like that album, and if anyone tries to change your mind, you won't back down?


I think all three of us should be workin' on this mystery, goin' wherever it leads........
 
2014-07-08 07:26:38 PM  
My father is a boomer, his record collection is much different than those listed

mountainmadman.files.wordpress.com

upload.wikimedia.org

cps-static.rovicorp.com

pdxretro.com
1.bp.blogspot.com
 
2014-07-08 07:32:59 PM  
I only have five of them.

"Forever Changes" by Love should be in the top five for essential albums.

This is the only thing that I am sure of
And that's all that lives is gonna die
And there'll always be some people here to wonder why
And for every happy hello, there will be good-bye
 
2014-07-08 07:46:57 PM  
No Bowie?  Ziggy Stardust, Heroes, Aladdin Sane, Man Who Sold the World, Diamond Dogs...take your pick.

Epic fail.
 
2014-07-08 08:19:13 PM  
As a soon-to-be 60 year old, that is one solid list. The only quibble might be changing the Tom Petty album to 'Hard Promises' but really this is a pretty damn good list given it is only 25. Personally, I prefer 'Ladies of the Canyon' over 'Blue' but I know I am in the minority on that opinion.

For those of you posting jazz or other genre selections....this is obviously a list of essential pop/rock recordings. So get a grip. And NOTHING by Aerosmith is THAT essential and I LOVE 'Get Your Wings' (which is a MUCH better overall album than 'Toys in the Attic' IMO).
 
2014-07-08 08:29:41 PM  

Billy Liar: Not all that surprising, given that AARP starts bombarding you through the mail once you turn fifty.  Looks like they just swiped a "Greatest" list from a 1980s copy of Rolling Stone, though; this skews toward those 60+ or so....


The discount greens fees are worth all the other shiat in my mailbox.
 
2014-07-08 09:01:03 PM  
I'd put Something/Anything by Todd Rundgren on there.

/Late Boomer, hardly feel like one.
 
2014-07-08 09:33:28 PM  
list fails with out some Johnny Cash.
 
2014-07-08 09:33:34 PM  
You lying son of a biatch, that is too a God damn slide show.
 
2014-07-08 09:36:29 PM  
I really hate the Eagles and James Taylor
 
2014-07-08 09:45:45 PM  
Very, very Top-40-heavy list. It's a "best albums" list for people who grew up listening to AM radio and buying 45's.

Very little early hard rock. Love 'em or hate 'em, how can you have a "music for boomers" list without Led Zeppelin? Or Black Sabbath, Jethro Tull, MC5, Alice Cooper, etc.

Southern rock (Allman Bros.) and surf music (Dick Dale, the Ventures--"Pet Sounds" doesn't count) are unrepresented.

According to this list, the London (Clash, Sex Pistols) and New York (Ramones, Blondie, Television, Talking Heads) punk scenes never happened. Their fans were born about 1960, which would make them late Boomers, I believe.

Boomers were really into jazz (Coltrane, Davis) and prog (ELP, ELO, King Crimson). This being Fark, I'm surprised nobody has complained about the lack of Rush.

Janis Joplin, Leonard Cohen, Jonathan Richman, and Elvis Costello each in their own way epitomize aspects of the Boomer celebrity. And yet they are nowhere to be found, just as (with the exception of Joplin) they are nowhere to be found on so-called "classic rock" radio stations (where "they don't give you any choice 'cause they think that it's treason").
 
2014-07-08 09:56:24 PM  

Satanic_Hamster: You lying son of a biatch, that is too a God damn slide show.


which is why the headline says it's a slideshow.
 
2014-07-08 10:16:33 PM  
My wife and I were both born in December 1964 (so both turning fifty in five months) with some exceptions, these are the albums our parents listened to.  That's what you get with arbitrary labels.  Van Halen, Judas priest, UFO, Scorpions for me, U2, Bruce, Lover Boy (ugh) for her, the Beatles, the Stones, The Who for both of us.  Silly list.  Waiting for my "great deal"on AARP life insurance....
 
2014-07-08 10:18:51 PM  
coolalbumreview.com

They need an entry for 1979.
 
2014-07-08 10:43:25 PM  
Actually a pretty good list.
 
Displayed 50 of 70 comments

First | « | 1 | 2 | » | Last | Show all

View Voting Results: Smartest and Funniest


This thread is closed to new comments.

Continue Farking
Submit a Link »
Advertisement
On Twitter





In Other Media


  1. Links are submitted by members of the Fark community.

  2. When community members submit a link, they also write a custom headline for the story.

  3. Other Farkers comment on the links. This is the number of comments. Click here to read them.

  4. Click here to submit a link.

Report